1 Oct 2014

ESP Yang Enak Dan Lazat




Assalamualaikum


Kali ni saya nak buat perkongsian tentang Energising Soy Protien (ESP). Kalau nak tahu, ESP ni sangat hot tau. Apa yang best nyer ESP ni sampai sana sini orang cakap pasal ESP ni??

Haa.. hanya mereka yang dah mencuba sahaja yang tahu apa yang best nyer ESP ni.. ok, saya terangkan di bawah.


APA ITU ESP - ENERGISING SOY PROTIEN ISOLATE POWDER

ESP (Energisong Soy Protien) Isolate Powder adalah protein keluaran Shaklee. Selain daripada Shaklee ada juga protein jenama lain di pasaran.

Tetapi berdasarkan pengalaman saya, kesan yang saya dapat daripada ESP memang tak boleh lawan dengan protein jenama lain di pasaran.




PENGALAMAN SENDIRI

Pertama kali saya mengambil ESP adalah sewaktu saya menyusukan anak pertama saya Syukri. ESP adalah sebagai pelengkap keperluan protein saya ketika itu yang menyusukan bayi.

Memandangkan saya menyusukan bayi saya minum Anmun Lacta + ESP then shake. Serious sedap giler..


KEBAIKKAN ESP

Untuk ibu yang menyusukan bayi, bila minum ESP ni badan akan lebih bertenaga dan cergas. Walaupun setiap malam berjaga pump dan menyusukan anak.

Kuantiti susu bertambah dan susu menjadi pekat. Bayi akan cepat kenyang.  Ini adalah kerana komposisi terbesar dalam susu ibu adalah protien selain daripada kalsium.

Selain daripada tu, kulit juga menjadi cantik dan berseri-seri. Alhamdulillah.. rakan-rakan sepejabat kebanyakkan menegur dengan perubahan kulit saya sewaktu pertama kali naik kerja selepas cuti berpantang. 

Ini adalah kerana protien juga penting untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan tona kulit sekata. Protein adalah makanan sel.

Kepada meraka yang mempunyai parut jerawat yang hitam-hitam tu, eloklah minum ESP. Kemungkinan anda kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang bewarna hitam tu.

Esp juga mengurangkan rasa lapar. Ia sangat sesuat untuk mereka yang ada Gastrik. Sebab tu la ESP ni jadi HOT produk masa bulan ramadhan. 

Untuk pengetahuan semua, ESP tiada perisa seperti coklat atau strawberi yer. ini adalah kerana untuk menjadi keaslian soya.


NON-GMO (NON - GENETICALLY MODIFIED ORGANISM)


Yang istimewanya ESP Shaklee adalah, soya yang digunakan oleh Shaklee adalah tidak diubah secara genetik. Ia dipanggil NON-GMO (Non-Genetically Modified Organism)

Daripada benih sehingga penyimpanan-nya, Shaklee hanya menggunakan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti tinggi.

Apa bagusnya kalau soya Shaklee Non-GMO?? 

Ok, ini berkaitan dengan RUMORS yang mengatakan ini produk Israel lah, Soya boleh menyebabkan kemandulan dan kanser lah dan macam-macam lagi keburukkan soya.

Saya nak jelaskan disini yer.. sebenarnya ramai yang tidak tahu. Bukan soya yang menjadi penyebab semua ini. Dalam masyarakat kita sendiri contohnya. Dah berpuluh-puluh tahun orang jawa makan tempe hari-hari. Tempe diperbuat daripada soya betul tak?? 

Ini kerana proses buat tempe adalah secara semulajadi dan tidak menggunakan bahan kimia yang lain.


KEBURUKKAN SOYA GMO


Produk soya (GMO) adalah soya yang telah diubahsuai genetiknya sehingga sehingga serangga pon tak lalu nak makan.

Disebabkan itu production menjadi besar dan pengeluar mendapat untung yang berlipat kali ganda. Sebab itu mereka boleh menjual soya dengan harga murah.

Pengubahsuaian ini boleh menyebabkan allergy, toxin dan potensi kanser.

Malangnya yang menjadi mangsa adalah mereka yang tidak tahu dan terus menerus mengamalkan soya GMO ni.

Sekarang memang banyak produk GMO yang berada dipasaran. Terutamanya Soya dan jagung. Jadi berhati-hati la yer. Kalau beli soya tu pastikan soya yang kita beli berlabel NON-GMO.

Jangan beli sebab murah, sedap dan nak barang free yer. Hargailah kesihatan badan kita. Ia tidak ternilai. 


Thanks for reading! :)



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Che'pah untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
LATIFAH MD SAHHARI
Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID :
1169847
latifah.fazri@gmail.com
018-328 2544 (SMS, WhatsApp,Telegram)
018-2232305 (Call)



**Jika dirasakan entry ini memberi manfaat dan mampu mengatasi masalah orang lain, Mohon tekan button Share dibawah ini. Mungkin ia akan membantu mereka yang megalami masalah yang berkaitan.

No comments:

Post a Comment