3 Oct 2014

B-Complex Anti Stress


STRESS..

Kalau cakap pasal stress ni, rasanya semua orang pernah stress. Lagi-lagi kaum wanita terutama yang sudah menjadi ibu. Mana tak nya, celik mata jer dah berderet task nak kena buat.

Kalau yang bekerja macam saya ni lagi la pulak. Stress dengan kerja di pejabat, lepastu balik rumah dalam keadaan penat terus singsing lengan buat kerja rumah pulak uruskan anak dan suami. Hari-hari memang tak pernah habis kerja wanita ni.

Ditambah pulak dengan anak saya Syukri yang semakin membesar semakin banyak ragamnya. Kalau dah stress mula la benda-benda kecil pun saya cepat nak marah, mood swing. Kadang rasa macam nak menangis.

Kalau stress sangat saya akan cepat-cepat beristigfar dan kalau Syukri buat hal saya akan menjauhkan diri sekejap dari Syukri.

Salah satu cara saya mengatasi masalah stress adalah dengan mengambil B-Complex Shaklee setiap pagi.

Istimewanya B-Complex Shaklee, ia bukan sekadar supplimen B-Complex tetapi ia mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuk 100% Biotin dan Asid Folic. Ia juga mudah dihadam, larut air dan tidak mengganggu pencernaan.


KELEBIHAN DAN MANFAAT UTAMA B-COMPLEX SHAKLEE
  1. Menukar makanan kepada tenaga - Membantu penghadaman, menukar lemak karbohidrat dan protien kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah dan kelesuan.
  2. Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan kemurungan dan insomnia.
  3. Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DHA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
  4. Rambut beruban atau gugur - membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut beruban, gugur dan mengekalkan kesihatan rambut.
  5. Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah ketarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya ingatan/fokus.
  6. Mencegah anemia - Membantu perbetulkan sel darah merah yang sihat dan antibodi. merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merawat dan mencegah anemia.
  7. Meredakan Senggugut - Baik untuk masalah senggugut (PMS) meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
  8. Mencegah perlcche - dikenali sebagai kerekahan mulut, mencegah jangkitan lidah dan nafas berbau.

B-Complex Shaklee mengandungi asid-folic yang baik untuk pertumbuhan janin yang sihat. Sebab tu pengambilan B-Complex Shaklee sangat diperlukan bagi mereka yang dalam proses untuk merancang untuk hamil mahupun yang sedang hamil.


Selepas mengenali shaklee baru saya tahu betapa perlunya keperluan B-Complex dalam kehidupan seharian kita. 

Jom! kita makan B-Complex Shaklee setiap pagi supaya tiada lagi mood swing atau stress setiap hari. Insya-Alallah..



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Che'pah untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
LATIFAH MD SAHHARI
Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 
1169847
latifah.fazri@gmail.com
018-328 2544 (SMS, WhatsApp,Telegram)
018-2232305 (Call)


**Jika dirasakan entry ini memberi manfaat dan mampu mengatasi masalah orang lain, Mohon tekan button Share dibawah ini. Mungkin ia akan membantu mereka yang megalami masalah yang berkaitan.

No comments:

Post a Comment