14 Oct 2014

Anak Sihat, Cergas Dan Pintar


Assalamualaikum,

Sebelum ini saya ada kongsikan kebaikkan Meal Shakes  untuk kanak-kanak. Lihat entry di sini.
Kali ini saya nak kongsikan kombinasi atau pun set untuk menjadikan anak-anak kita sihat, cergas dan pintar.

Saya pasti semua ibu-ibu menginginkan anak mereka sentiasa sihat, cergas dan aktif, cepat belajar dan mempunyai daya tumpuan yang tinggi. Selain dari cara didikan, pengambilan atau penjagaan makanan yang betul juga adalah penting bagi saya.

Saya memang sangat menitik beratkan setiap apa yang diambil oleh Syukri. Tapi dalam masa yang sama saya juga tak pasti samada apa yang saya berikan mencukupi untuk keperluan tumbesaran Syukri.


Vitamin yang dicadangkan untuk kanak-kanak :-


Set vitamin ini terdiri daripada Omega Guard dan Meal Shakes ( 1 tahun ke atas ), Vita-Lea Kids dan Chewable Vita-C Plus ( 4 tahun keatas ).

Memandangkan anak saya Syukri baru berusia 1 tahun 10 bulan jadi saya hanya berikan dia Omega Guard dan Meal Shakes.

SYUKRI SUSAH UNTUK MAKAN (Picky Eater)


Untuk makluman, Syukri mengalami masalah susah hendak makan (picky eater). Daripada Syukri berusia 6 bulan sehingga la sebelum saya berikan dia Meal Shakes, susah sangat nak menarik perhatian dia untuk makan. Sehinggalah satu hari saya perasan ada tanda putih-putih dikuku. 

Sebagai ibu, mesti lah saya susah hati kan. Saya google di internet, saya dapat info mengatakan kalau ada tanda putih-putih dikuku bermakna seseorng itu kekurang protien dalam badan.

Maknanya Syukri masa tu dikira kurang nutrisi. Sebab hanya berharap pada susu sahaja. Kemudian saya terus cuba set kanak-kanak Shaklee ni.

Alhamdulillah, selepas seminggu saya memberikan dia meal shakes, Syukri dah mula ada selera makan. Badan pun berisi sikit. Kalau tak sebelum ni berat tak naik-naik. Walaupun ada kalanya dia menolak makanan. Tapi pengambilan makanan Syukri lebih konsisten berbanding sebelum ni.

Syukur sangat saya dapat atasi masalah Syukri. Saya pun lagi seronok nak sediakan pelbagai hidangan untuk Syukri. Saya dah tak perlu risau fikir Syukri cukup atau tidak nutrisi dalam badan. Ini kerana Meal Shakes dah lengkap segalanya.

Selain Meal Shakes saya juga berikan Syukri Omega Guard seminggu 2 kali. 1 biji setiap kali ambil. Apa yang saya perasan dengan pengambilan Omega Guard ni. Syukri lebih fokus sekiranya saya ajarkan dia sesuatu. Alhamdulillah setakat ni saya memang sangat berpuas hati dengan perkembangan Syukri dengan dibantu Set kanak-kanak Shaklee ni.

Pengambilan Set kanak-kanak Shaklee ini juga sangat sesuai untuk kanak-kanak yang mengalami Eczema dan Asthma.

Pengambilan set kanak-kanak ini boleh tahan berbulan-bulan. Memang berbaloi la bagi saya. Harga pun mampu milik.

Diharap perkongsian saya kali ini dapat membantu dan memberi manfaat kepada mereka yang memerlukan.

Thanks for reading.



Ingin mendapatkan suppliment yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya dari rumah sahaja?
Hubungi saya Latifah Untuk:


FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!
LATIFAH MD SAHHARI
Maria Firdaus's Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 1169847
chepah083@gmail.com
018-328 2544 (WhatsApp & Telegram)
018-2232305 (Call)


**Jika dirasakan entry ini memberi manfaat dan mampu mengatasi masalah orang lain, Mohon tekan button Share dibawah ini. Mungkin ia akan membantu mereka yang megalami masalah yang berkaitan.


No comments:

Post a Comment