2 Oct 2014

Shaklee Meal Shakes Yang Lazat Dan Berkhasiat!




Assalamualaikum

Entry kali ni saya nak berkongsi dengan anda semua mengenai Shaklee Meal Shakes yang menjadi pilihan utama kaum-kaum ibu untuk makanan tambahan anak mereka.



Meal Shakes adalah makanan tambahan yang kaya dengan protien dan kalsium. Ia juga kaya dengan 19 jenis vitamin seperti Vitamin A, Vitamin B12, B6, Thiamin, Riboflavin, Asid Folic, Vitamin C, Vitamin E, Biotin, Vitamin D dan Niacin.

Ia juga mengandungi mineral-mineral penting seperti kalsium, iodian, besi, fosforu, magnesium, selenium, chromium, molybdenum, zinc dan juga mengandungi 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan seseorang.

Ramai yang beranggapan Meal Shakes adalah makan segera kerana tertulis di produk tersebut 'Instant Protien'. Saya perbetulkan disini ya..

Instant protien yang dimaksudkan bukanlah makan segera. Menurut Nutritionist Shaklee , Instant yang dimaksudkan adalah protien yang 'segera' diserap oleh badan kerana ia adalah semulajadi dalam bentuk Asid Amino. Jadi, ia tidak akan mengganggu buah pinggang.

Jika kita mengambil protien dari sumber makanan seperti ayam, ikan dan lain-lain. Ia akan ditukarkan ke dalam bentuk asid amino dahulu baru boleh diserap oleh badan.


KENAPA PERLU BERI ANAK MAKANAN TAMBAHAN??

Mengikut pengalaman saya sendiri, agak susah untuk mengelakkan anak dari mengambil makanan yang tidak sihat. Sebagai contoh, kanak-kanak sangat mengemari makanan ringan seperti keropok, gula-gula dan sebagainya. Kalau kita pergi mana-mana majlis, kanak-kanak pastikan akan diberi 'jajan' dan gula-gula.

Ada segelintir ibu-ibu pula yang gemar menghidangkan sausage, nugget dan fries sebagai sarapan ataupun snek kerana ia mudah dan anak juga mengemarinya. Tak temasuk lagi jika kita makan diluar yang penuh dengan Ajinamoto, garam, gula dan minyak yang berlebihan.

Bila kita berkongsi, ada pula yang kata, takpela anak saya tanpa makanan tambahan pun sihat walafiat. Lagipun mahal la..

Tapi yang sebenarnya vitamin Shaklee adalah yang paling berkualiti dan mampu dimiliki oleh kebanyakkan rakyat Malaysia.

Untuk kanak-kanak 1-3 tahun setengah sudu teh sahaja. Bawah 12 tahun 1 sudu besar. Purata 1 tin boleh tahan 2-3 bulan. Kos tak sampai RM30 pun sebulan. Rasa-rasanya mampu tak??

Kalau kita boleh beli baju atau tudung 2-3 kali sebulan. Takkan untuk anak yang tak sampai RM50 sebulan kita rasa mahal kan.

Produk Shaklee adalah harga yang setanding dengan kualiti. Mahal pun bukan yang melampau. ia masih mampu milik. Bagi saya berbaloi kerana ia adalah pelaburan jangka panjang untuk kesihatan anak.

Lagi pun kanak-kanak ni biasanya susah nak makan sayur lepas tu makan 'jajan'. Ada pulak tu yang tiada selera makan. Lepas tu tak cukup nutrisi. Kekurangan nutrisi adalah sesuatu yang serious dan tidak boleh dibiarkan. Jangan ambil ringan yer ibu-ibu.

Kesan kepada kanak-kanak sekiranya kekurangan nutrisi :

  1. Melambatkan Kecerdasan Otak - Anak akan lambat belajar sesuatu yang baru dan lambat respon kepada persekitaran. Dengan dunia yang serba maju ni kita kena cepat belajar. Jangan biarkan anak kita tidak faham apa yang diajar di sekolah kelak.
  2. Membantutkan Tumbesaran Fizikal - Protien penting untuk membina otot dan kalsium pula untuk tulang dan gigi. Kalau tak mengambil makanan yang betul macam mana anak kita nak membesar dengan betul. Fuhh.. Risau-risau...
  3. Mudah Dijangkiti Penyakit - Bila badan tak cukup zat, sistem daya tahan (imunisasi) badan pun terjejas. Tu yang selalu selsema, mudah demam dan sebagainya. terutamanya yang menghantar anak ke nurseri. Bila musim hujan atau jerebu mula la ramai yang tidak sihat dan mudah berjangkit dengan anak kita.

Meal Shakes ni sangat berkhasit, rasanya pun sedap. bau dan rasa dia macam ais krim vanila. Jadi budak-budak memang suka la kan.


Cara pengambilan pun mudah. Hanya campurkan Meal Shakes mengikut sukatan yang disyorkan ke dalam susu atau minuman kegemaran anak anda. Orang dewasa pun boleh ambil 1 sudu besar sehari. Sangat sesuai untuk seisi keluarga.

Kualiti hidup paling penting. Semua ibu bapa mahukan anak jadi sihat dan pintar kan. Anda tidak akan rugi melabur sedikit untuk kesihatan seisi keluarga.



Ingin mendapatkan suppliment yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya dari rumah sahaja?
Hubungi saya Latifah Untuk:


FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!
LATIFAH MD SAHHARI
Maria Firdaus's Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 1169847
latifah.fazri@gmail.com
018-328 2544 (WhatsApp & Telegram)
018-2232305 (Call)


**Jika dirasakan entry ini memberi manfaat dan mampu mengatasi masalah orang lain, Mohon tekan button Share dibawah ini. Mungkin ia akan membantu mereka yang megalami masalah yang berkaitan.

No comments:

Post a Comment