5 Apr 2015

Fungsi Dan Kebaikkan Lecithin Shaklee



Assalamualaikum WBT

Entri kali ni saya nak kongsikan kepada anda suppliment/vitamin Lecithin Shaklee. Haa.. mesti anda tertanya apa Lecithin Shaklee ni?? Apa kebaikkan dan fungsi dia???

FUNGSI LECITHIN

Kebanyakkan consumer mengambil lecithin untuk pelangsingan badan. Ini kerana ia merupakan pengemulsi semulajadi yang akan melekat pada lemak dan mengapungnya di dalam darah. Seterusnya ia akan mencegah lemak daripada melekat di dinding membran. Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan, tetapi ia sangat diperlukan oleh badan.

Kalau korang nak tahu, Lecithin dari kacang soya adalah yang terbaik dan bebas kolestrol.Lagi menarik, Lecithin Shaklee adalah dari sumber kacang soya dan semestinya kacang soya organik NON-GMO.

Amacam? Best tak fungsi Lecithin ni. Ok, saya huraikan kebaikkan Lecithin dibawah. Sure anda lagi teruja dan jatuh cinta dengan Lecithin Shaklee ni.

Lecithin Shaklee

KEBAIKAN LECITHIN

1. Bertindak sebagai pelarut untuk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain. Sebab itu ia mampu mecegah penyakit-penyakit seperti darah tinggi, strok, sakit jantung, arteri mengeras dll. Malah sesetengah pakar mengesyorkan mengambil 6000mg-7000mg sehari jika berhadapan dengan masalah kesihatan tersebut.

2. Terbaik untuk anda yang nak kuruskan badan. Sebabnya ia bertindak sebagai pengemulsi lemak atau perkataan lain yang lagi mudah, ia bertindak sebagai agen pemecahan lemak. Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Untuk pengurusan badan/slimming, pengambilan 4000mg Lecithin sehari mampu memberikan kesan yang terbaik. 

3. Memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari salur darah ke dalam sel-sel badan. Kekurangan Lecithin boleh mengakibatkan membran sel mengheras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Fakto-faktor yang mengakibatkan membran sel mengeras adalah seperti persekitaran yang dicemari oleh bahan-bahan kimia, bahan-bahan metal, dadah, food additives, pesticides, etc. Dengan pengambilan licin merupakan tindakan yang terbaik untuk kesihatan anda!

4. Membantu mengurangkan dan mencegah penyakit berkaitan hati. Ia akan menghalang enapan lemak di hati yang boleh mengakibatkan sirosis hati dan hati berlemak.

5. Merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpa Lecithin fungsi saraf menjadi kurang efisien. Sebab itu lah mereka yang menderita akibat daripada mutiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan dan PMS mendapat kesan yang positif dengan pengambilan Lecithin.

6. Membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, germs dan bakteria. Selain itu struktur Lecithin sendiri melindungi sel dari teroksida.

7. Mempertingkatkan daya ingatan dan mengurangkan stress. ia penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term merori). Ia juga mampu mencegah senility (nyanyuk) atau Alzeheimer's desease. Pengambilan 7000mg sehari mampu memulihkan sistem ingatan.

8. Merupakan sumber hormon neurotransmitter yang menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon tersebut boleh mengakibatkan insomnia.

9. Adalah lemak yang penting dalam penjagaan paru-paru kerana ia boleh mencairkan mukus dan mencegah iritasi. ia sangat berguna bagi mereka yang menghadapi masalah alergik, hay fever, asma, bronkitis dan emphysema.

10. Bertindak sebagai pelincir bagi sendi-sendi dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang.

11. Merupakan zat kepada kecantikkan kerana ia sangat diperlukan untuk menghasilkan rambut yang sihat, cantik, berkilat, kulit yang lembut serta gebu dan juga mencegah eczema.

12. Diperlukan dalam penghasilan hormon seperi epinephrine. Disebabkan itu ia sangat berguna dalam mencegah PMS dan gejala menopause

13. Lecithin bersama unsur-unsur lain digunakan untuk membuat BILE, BILE berfungsi untuk mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat-zat seperti vitamin A,D,E, dan K ke dalam badan.

**Setiap kapsul Lecithin Shaklee mengandungi 530mg Lecithin... jadi anda kiralah sendiri untuk keperluan seharian anda.

Saya kongsikan testimoni pengamal Lecithin Shaklee disini. Semoga ia bermanfaat kepada anda semua :-


TESTIMONI #1

Turun 7kg tanpa diet ketat. 


TESTIMONI #2

Berjaya menurunkan berat dengan pengambilan Set Diet Shaklee yang terdiri daripada Lecithin


 TESTIMONI #3

Saiz baju mengecil dengan pengambilan Lecithin & Herb-Lax

TESTIMONI #4

Seronok jiran tegur kata dah KURUS! Bagu kebaya zaman dulu-dulu dah boleh sarung balik 

TESTIMONI #5

Dengam pengambilan Lecithin berat maintain walaupun terlebih makan 


Alhamdulillah seronok lihat perkembangan positif pengamal Lecithin Shaklee. Benda yang mendatangkan elok dikongsikan. Betul tak??? Sekiranya ada diantara anda yang nak cuba boleh hubungi saya pada bila-bila masa. Harga mampu milik jagnga risau!!



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Che'pah untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
LATIFAH MD SAHHARI
Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 
1169847
latifah.fazri@gmail.com
018-223.2305 (SMS, WhatsApp,Telegram)
018-2232305 (Call)

**Jika dirasakan entry ini memberi manfaat dan mampu mengatasi masalah orang lain, Mohon tekan button Share dibawah ini. Mungkin ia akan membantu mereka yang megalami masalah yang berkaitan.

No comments:

Post a Comment