5 Nov 2014

SAYA NAK KURUS!!

                                                                                   


Assalamualaikum,

GEMOK!! Saya Nak Kurus!!

Kebanyakkan di antara kita mengalami masalah kenaikkan berat badan. Samada sekilo dua kilo, berkilo-kilo atau obes. Lagi pulak dengan corak pemakanan di Malaysia yang banyak bergoreng, berlemak dan berminyak. Lagi-lagi jika selepas hamil dan melahirkan anak. Ada yang berjaya menurunkan berat badan ke berat asal selepas pantang dan ada juga yang tak turun langsung malah makin naik. Contohnya saya.. :-)

Selepas melahirkan anak saya berjaya menurunkan sedikit sahaja berat badan. Setahun selepas itu berat saya makin bertambah-tambah dan sangat merunsingkan. Susah nak cari baju yang sesuai sebab tiada saiz. Sedih betul...


Macam-macam cara saya cuba tetapi gagal. Punca utama saya gagal adalah saya nak turun berat badan dengan cepat. Siapa yang taknak langsing dalam tempoh singkat??? Betul tak??? Saya tahu memang ramai yang nak langsing denga segera macam saya. Sanggup ikat perut, semua tak makan, berlapar sampai pening kepala dan menggigil seluruh badan..

Tapi selepas penat berdiet badan akan kembali naik ke berat asal atau lebih parah berat akan lebih bertambah. Macam ni lah saya diet dulu. Kesannya berat semakin menjadi lebih berat.. hehehhe.. Bila saya mula berjinak dengan Shaklee dan merasai sendiri kebaikkannya dan kebekesanannya. Saya nekad untuk mencuba Set Shape Up Shaklee. Tak sanggup dah nak dengar orang tanya "mengandung lagi ker??" Huh.. tak tau dah nak jawab macam mana. Tambahan saya bersalin C-zer, memang perut saya besar macam mengandung.


SET SHAPE UP SHAKLEE

Set Shape Up - Alfalfa, Herb-Lax, Cinch dan Lecithin
**Cinch perasa vanilla saya campur dengan milo


Cinch Shake - Diperkaya dengan  Leucine bagi mengekalkan otot semasa anda menurunkan berat badan, kaya dengan protien bagi membantu anda merasa kenyang dan tinggi serat

Lecithin - Senagai agen pembakar dan pemecah lemak yang berlebihan didalam badan

Alfalfa Complex - Sebagai agen mengeluarkan lemak yang telah dibakar dan detox

Herb-Lax - Berfungsi sebagai pencuci usus secara menyeluruh, membantu mengatasi masalah sembelit


Selepas Sebulan Telah Menampakkan Kesan

Alhamdulillah setelah hampir sebulan mengamalkan Set Shape Up Shaklee ini, saiz dan bentuk badan saya telah menampakkan perubahan. Pingang yang berlipat-lipat masih lagi berlipat tetapi dah kecil sedikit dan dah tak nampak sangat. 

Yang paling saya suka, perut saya dah mengempis sedikit. Kalau dulu macam mengandung 6 bulan. Sekarang macam mengandung 4 bulan. Ok la tu kan.. 

Diet kali ni tak macam diet saya dulu-dulu, ikat perut, langsung tak makan nasi dsb. Kali ni saya makan apa yang saya nak tetapi dalam kuantiti yang sedikit dan kurangkan mengunyah makanan sampingan. Lagi pun dengan Set Shape Up ni membuatkan saya berasa kenyang dan tak rasa nak kunyah-kunyah benda lain lagi dah.

Saya masih lagi belum timbang berapa kilo penurunan berat badan saya. Saya nak tunggu sehingga saya boleh menyarung semula baju-baju sewaktu sebelum saya hamil, baru saya nak naik penimbang. Insya-Allah sedikit masa lagi saya akan kongsikan berapa kilo penurunan berat badan saya berserta gambar sebelum dan selepas saya berdiet. Tunggu.....

Thanks for reading!


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Che'pah untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
LATIFAH MD SAHHARI
Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 
1169847
latifah.fazri@gmail.com
018-328 2544 (SMS, WhatsApp,Telegram)
018-2232305 (Call)

**Jika dirasakan entry ini memberi manfaat dan mampu mengatasi masalah orang lain, Mohon tekan button Share dibawah ini. Mungkin ia akan membantu mereka yang megalami masalah yang berkaitan.


No comments:

Post a Comment