22 May 2015

ESP Shaklee | #9 Khasiat Untuk Ibu Hamil



Assalamualaikum W.B.T

Saya doakan anda semua dan ibu-ibu hamil semua sihat sejahtera. Kali ini saya nak kongsikan kebaikkan ESP untuk ibu hamil dan menyusu badan.

Selain berpantang, saat kehamilan dan penyusuan adalah saat yang paling penting untuk kaum wanita menjaga kualiti kesihatan. Selalunya pada ketika ini keadaan tubuh badan berada dalam keadaan yang lemah dan sangat letih.



Kebiasaannya pada ketika ini, kaum wanita terlupa untuk menjaga dan mengambil berat keadaan kesihatan tubuh badan mereka terutama dari segi penjagaan pengambilan makanan.


Walaupun kita berasa letih dan lemah kita tetap perlu menjalankan tanggungjawab sebagai isteri di dalam rumah tangga. Banyak tugasan yang perlu dititik beratkan dan dilaksanakan. Senang cerita, kaum wanita nie multitasking la.. Selalunya kita akan buat banyak benda dalam satu masa. Kadang tu waktu makan pun ntah kemana.

Jadi kecergasan dan kesihatan tubuh badan amatlah penting. Dengan itu pengambilan ESP shaklee semasa kehamilan dan penyusuan sangat membantu anda. Untuk ibu hamil, kandungan hendaklah dijaga sebaiknya untuk melahirkan anak yang cerdas dan cergas. Manakala untuk ibu menyusu pula kesihatan tubuh badan adalah sangat penting untuk penghasilan susu yang banyak, mencukupi dan berkualiti.

ESP juga membantu dalam memperbanyakkan penghasilan susu ibu.


#9 KHASIAT ESP YANG MENJADI DAMBAAN IBU-IBU

1- Membekalkan protien dan asid amino untuk ibu dan bayi. Sumber protien yang mencukupi menjamin perkembangan otak bayi yang sihat. ESP juga membantu penyerapan zat yang lebih optimum. Kepentingan protien untuk ibu hamil :
  • Penting dalam pembentukkan otak bayi semasa didalam kandungan.
  • Memelihara dan membina otot untuk ibu. Sepanjang tempoh kehamilan, ibu-ibu jarang melakukan senaman. Dengan itu ibu hamil akan kehilangan otot akibat daripada kurang bersenam.
  • Khasiat protien membantu dalam proses kelahiran.
  • Meningkatkan sistem imun badan ibu untuk melawan penyakit. Gabungan Vitamin C dan protien adalah yang terbaik untuk fungsi ini.
2- Badan lebih cergas dan bertenaga. Saya sendiri mengakui tentang ini. Semasa berpantang walaupun tidak cukup tidur, saya masih boleh bangun awal dan penuh bertenaga pada keesokkan harinya. badan pun tak rasa lemau sebab tak cukup tidur sepanjang hari tersebut.

3- Menghasilkan mood yang baik dan lebih stabil.

4- Rasa kenyang yang lebih lama. Biasanya ibu-ibu tak sempat nak jamah makanan atau kerana terlalu sibuk sampai kita lupa nak makan. Macam saya sendiri, sebelum mulakan semua tugas saya minum ESP siap-siap. Alhamdulillah tahan sampai tengahari. Masalah gastrik pun hilang. Saya ada gastrik, kalau saya hanya bersarapan dengan secawan milo atau lain-lain. Menjelang tengahari pasti perut saya dah masuk angin. Dengan ESP alhamdulillah perut selesa jer.

5- Meningkatkan metabolisme badan. ini bagus untuk mereka yang nak kurus.

6- Kulit bayi akan lebih gebu selepas dilahirkan. Ini diakui dan dipersetujui oleh ramai ibu-ibu yang mengambil ESP shaklee.

7- Membantu menigkatkan tahap kolestrol baik untuk kesihatan jantung. Jantung ibu hamil bekerja dua kali ganda sepanjang tempoh kehamilan untuk anak dan ibu.

8- Membantu menyerap vitamin dan zat dari makanan dan suppliment dengan lebih baik.

9- Membantu mengurangkan loya dan perut masuk angin yang boleh menyebabkan ibu berasa tidak selesa.



Sekiranya anda berminat untuk mencuba dan mempunyai sebarang persoalan. Anda boleh hubungi saya seperti yang tertera dibawah. Insya-Allah saya akan membantu anda sebaik mungkin.





Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Che'pah untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
LATIFAH MD SAHHARI
Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 
1169847
latifah.fazri@gmail.com
018-328 2544 (SMS, WhatsApp,Telegram)
018-2232305 (Call)

**Jika dirasakan entry ini memberi manfaat dan mampu mengatasi masalah orang lain, Mohon tekan button Share dibawah ini. Mungkin ia akan membantu mereka yang megalami masalah yang berkaitan.

No comments:

Post a Comment