26 May 2015

ILMU Untuk Menuju Ke Puncak



Assalamualikum W.B.T

Apa khabar anda semua. Saya doakan anda berada dalam keadaan sihat sejahtera.
Macam mana pergerakkan bisnes anda?? 
Diharap segalanya berjalan lancar dan SAYA DOAKAN ANDA KAYA DAN BERJAYA!

Baru-baru ni saya telah menghadiri sesi coaching bersama mentor saya di bawah group MFMS di Shaklee Branch Sri Rampai. Alhamdulillah saya berada di dalam group MFMS ni yang sentiasa happening dan high energy.


High energy sangat penting untuk kita berjaya. Dunia perniagaan adalah sangat mencabar. Selalu nya orang akan lihat yang manis sahaja apabila kita berjaya. Tetapi mereka tidak tahu perjalanan di sebalik kejayaan itu penuh berliku dan berduri sebelum kita mencapai kejayaan. High energy ini lah yang akan memudahkan kita menempuh pelbagai dugaan sebelum kita berjaya. Jika kita tidak konsistan high energy, kita susah untuk bertahan apabila berhadapan dengan dugaan. Ini yang akan membuatkan kita lemah semangat atau berhenti berniaga.

Pada sesi coaching tersebut kami diajar mengenai marketing stategi dalam bisnes Shaklee. Banyak benda baru yang saya pelajari dari Master Maria Firdaus. Ilmu-ilmu yang disampaikan sangat bernilai jika nak dibandingkan dengan yuran pendaftaran hanya RM10 untuk menyertai coaching tersebut. Mana nak dapatkan. Kalau kita join kelas marketing yang lain mesti dah habis beribu-ribu. 

Bagi saya RM10 tu adalah bayaran untuk komitmen kita sahaja. Kebiasaan kita tidak akan menghargai sesuatu benda yang kita dapat secara PERCUMA. Tetapi kita akan lebih menghargainya jika kita mengeluarkan sedikit modal. Di akhir sesi coaching tersebut kami diberikan cenderahati shaker Shaklee (RM10) dan pil box (RM5). Kiranya kelas coaching kami ni adalah PERCUMA.

Ini lah dia kelebihan group kami MFMS, Master Maria Firdaus tidak pernah berkira dalam mencurahkan ilmu-ilmu kejayaan mereka.

Jom kita tengok aktiviti sepanjang sesi coaching.

Master Firdaus
Sesi coching pagi tu kami mulakan dengan sesi suaikenal sesama ahli. Al-maklum la.. selama ni kami hanya berhubung melalui group telegram saja. Rata-rata antara kami belum pernah berjumpa. 


Master MariaFirdaus yang sentiasa ceria dan high energy.


Kami dihidangkan dengan video perjalanan bisnes Master Maria Firdaus. Video yang membuatkan saya teruja dan akan lebih bersemangat untuk menuju ke puncak.


Sesi perkongsian dari Master Maria mengenai Succes Formula. Master Maria menerangkan apa yang Shaklee tawarkan dan apa yang perlu kita buat sebagai pengedar Shaklee dan juga apa yang bakal kita perolehi selepas berjaya melakukan semua formula.


Ini topik yang paling menarik dan mengujakan saya. Master Firdaus berkongsi dengan kami rahsia kejayaan mereka. Bagaimana mereka bermula sehingga berjaya.


Kami ahli-ahli MFMS yang khusyuk mendengar perkongsian dari Master. Untuk pengetahuan semua, setiap aktiviti kami dibenarkan membawa anak bersama. Kalau ada 5 orang anak angkut la semua sekali. Ini yang paling saya suka bisnes Shaklee. Bisnes bersama keluarga. Saya sendiri datang bersama suami dan anak. Bestkan! Apa yang kita dapat kita kongsi bersama pasangan. Tak payah susah-susah nak fikir anak takda orang jaga atau nak letak kat rumah pengasuh.


Topik penting untuk berbisnes iaitu marketing. Tanpa strategi marketing bisnes kita tidak akan berjalan. Kami di group MFMS, tidak pernah diajar untuk menjual. Master sendiri tidak pernah suruh kami menjual. Kami diajar satu tenik yang diberi nama teknik 'jemput-jemput' sahaja.  Saya sendiri selama menjalankan bisnes shaklee tidak pernah menjual. Tapi orang yang datang menyerah diri membeli dengan saya. Amacam! best tak teknik 'jemput-jemput' ni?? 


Ini kak tun nama die. Beliau membuat perkongsian bejaya menurunkan berat badan dengan set slimming shaklee.


Inilah kelainan group MFMS. Kami mempunyai secret blog yang boleh diaccess oleh mereka yang join group MFMS. Kami panggil lautan ilmu kerana didalam nya terkandung pelbagai info produk, ilmu bisnes, motivasi dan rahsia kejayaan mereka-mereka yang telah berjaya. Segalanya adalah PERCUMA dan secara ONLINE sahaja.


Ini adalah part terakhir, master checklist... Kami sangat-sangat ditekankan untuk konsistan melakukan master checkist nie. MFMS mahu kami berjaya di dunia dan akhirat. Saya juga percaya sekiranya kita kejar akhirat, pasti dunia dalam genggaman. Bak kata Master masa saya mula-mula join dulu, tak percaya takpa, tapi kamu buat jer.. Lepastu pasti kamu akan rasai perbezaan.

... Kejar dunia akhirat bersama MSMF Empire ...


Sesi bergambar. Terima kasih kepada Master Maria Firdaus kerana berkongsi bersama ilmu yang tidak ternilai kepada kami. Walaupun Master Maria sedang hamil 8 bulan, tapi beliau sanggup untuk turun memberikan ilmu untuk kejayaan kami.


Master Maria Firdaus yang saya kagumi. 
That's the story... Mohon doakan kejayaan saya di puncak! Ilmu-ilmu yang saya perolehi akan saya kongsikan bersama anak-anak Shaklee di bawah naugan saya agar dapat membantu mereka menambah pendatan dan apa yang mereka impikan. Doakan kejayaan kami..

Wassalamm...



Klik Gambar Untuk Download

Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Che'pah

018-2232305 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]

latifah.fazri@gmail.com
FB : Latifah Sahhari


No comments:

Post a Comment