25 May 2015

Set Bersalin Shaklee | Bersalin secara Pembedahan/Caesarean



Assalamualikum W.B.T

Saya pasti kebanyakkan ibu-ibu hamil mengharapkan bersalin secara normal. Segala persiapan untuk bersalin normal sudah disediakan termasuklah Set Bersalin berbentuk jamu seperti kebanyakkannya yang berada dipasaran.




Tiba-tiba di saat akhir kehamilan doktor mengatakan yang kita kena bersalin secara pembedahan/caesar. Pasti kita terkejut dan panik kerana tiada persiapan langsung untuk bersalin secara pembedahan/caeser.

Itulah yang terjadi pada saya ketika kali pertama melahirkan anak dulu. Bila doktor kata kena bersalin secara pembedahan, saya rasa macam nak pitam. Tak pernah study langsung pasal bersalin secara pembedahan.

Ketika itu saya datang ke klinik untuk check-up biasa. Masa scan doktor kata baby saya besar 3.8kg. Saya kena pergi ke hospital selewat-lewat pada petang tu juga. Saya memang tak bersedia langsung nak bersalin ketika tu, Sebab due date ada lagi seminggu.

Saya ni gemuk masa pregnant. Jadi disebabkan kegemukkan tu perut saya jadi tebal dan keputusan scan jadi lari jauh berbeza dan sukar untuk diramal berapa berat sebenar bayi dalam kandungan saya. Selama 3 hari saya dihospital, setiap hari saya kena scan perut. Setiap kali scan doktor mendapat berat yang berlainan. Paling kecil doktor scan berat bayi saya 3.3kg.

Akhirnya doktor membuat keputusan untuk saya bersalin secara pembedahan juga kerana sekiranya betul bayi saya 3.8kg ia amat berisiko untuk saya bersalin secara normal. Pada hari ke-4 saya selamat melahirkan bayi saya seberat 3.53kg secara pembedahan.

Itu dah sememangnya ketetapan Allah S.W.T untuk saya bersalin secara pembedahan. Saya terima dengan redha dan yang penting semuanya berjalan lancar dan keadaan saya dan bayi pun selamat. Sehari selepas keluar wad. Saya terus cari-cari di internet set bersalin untuk pembedahan. Ini kerana set bersalin yang sedia ada di rumah dalam bentuk jamu.

Masa kat hospital doktor dah pesan jangan ambil set bersalin yang berunsurkan jamu kerana jamu bersifat panas. Luka jahitan pembedahan boleh terbuka dan nanti kena jahit semula. Hasil dari dari carian di internet saya berjumpa dengan Set Bersalin Pembedahan Shaklee. Bermula dari situ lah saya menjadi consumer Shaklee sehingga ke hari ini ( sudah hampir 2 tahun ).


PUNCA BERSALIN SECARA PEMBEDAHAN

Terdapat 2 jenis bersalin secara pembedahan :
  1. Pembedahan yang dirancang.
  2. Pembedahan kecemasan.
Diantara punca bersalin secara pembesahan yang dirancang :
  1. Pernah melalui 2 atau lebih pembedahan caesarean.
  2. Sekiranya anda mempunyai penyakit berjangkit seperti HIV dan Harpes yang boleh menjangkiti anak sekiranya bersalin secara normal.
  3. Pernah berpengalaman bersalin vagina traumatik pada kelahiran sebelumnya.
  4. Anak di dalam kandungan sentiasa berubah posisi.
  5. Bayi anda tidak membesar di dalam uterus rahim.
  6. Anda mempunyai penyakit jantung atau kencing manis.
  7. Kehamilan bayi kembar.
Diantara punca bersalin secara pembesahan kecemasan :
  1. Bayi terlilit tali pusat.
  2. Ibu mengalami pendarahan yang banyak.
  3. Proses kelahiran yang lama dan sebagainya.

APA YANG ADA DIDALAM SET BERSALIN SHAKLEE

Ia tidak berbeza dengan Set Bersalin secara normal. Ini lah kelebihan Set Bersalin Shaklee. Ia flexibal. Boleh dimakan pada bila-bila masa untuk kesihatan. Yang penting adalah cara pengambilan yang betul dan tepat.

  1. Vita-Lea Iron Formula - Lengkap dengan 12 vitamin dan 7 mineral.
  2. B-Complex - Mengandungi pakej vitamin B untuk kesihatan badan. Berfungsi mengelakkan sterss semasa proses berpantang.
  3. Vitamin C - Anti-Oksidan dan menguatkan sistem imun badan untuk melawan penyakit.
  4. Zinc-Complex - Membantu mempercepatkan proses pemulihan luka luar dan dalam semasa bersalin.

Sekiranya anda inginkan hasil yang terbaik, anda boleh dapatkan Set Bersalin Premium.


Tambah di dalam Set Bersalin Premium :
  1. Ostematrix - Membekalkan kalsium, magnesium dan vitamin D untuk penyerapan maksimum. Mengelakkan sembelit dan baik untuk tulang dan gigi yang kuat.
  2. Energizing Soy Protien (ESP) - kaya dengan 20 jenis asid amino untuk pembinaan sel baru dan pembaikkan luka.
  3. Alfalfa Complex - Meperbanyakkan susu dan menyingkirkan lemak dari badan bersama toxin.
  4. Omega Guard - Membekalkan DHA untuk perkembangan otak bayi. Bayi tidak menghasilkan DHA jadi mereka boleh mendapatkan DHA dari susu ibu.
**Untuk mengetahui lebih lanjut anda boleh rujuk disini >>> Set Bersalin Premium


Sekiranya anda tidak pasti untuk membuat pilihan, anda boleh hubungi saya. Insya-Allah saya akan berikan pilihan terbaik mengikut budget anda. Saya juga menjanjikan harga yang terbaik untuk anda!






Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Che'pah untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
LATIFAH MD SAHHARI
Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 
1169847
latifah.fazri@gmail.com
018-328 2544 (SMS, WhatsApp,Telegram)
018-2232305 (Call)


**Jika dirasakan entry ini memberi manfaat dan mampu mengatasi masalah orang lain, Mohon tekan button Share dibawah ini. Mungkin ia akan membantu mereka yang megalami masalah yang berkaitan.

No comments:

Post a Comment